marți, 1 iulie 2014

INCURSIUNI ISTORICE ÎN TRANSILVANIA

Cuvântul care pentru tâmult timp ne-a tulburat somnul, ne gândeam continuu la zilele în care vom fi în excursie împreună. Ne pregătisem sufletește  pentru o mare distracție, fără limite, având în vedere că sărbătoream sfârșitul anului școlar, și nu pe ultimul loc faptul că trebuia să petrecem trei zile departe de zidurile școlii admirând natura, alergând și dezlănțuindu-ne .

Dimineața plecării! Adunați în fața școlii așteptăm autocarul care urma să ne poarte pe cărările țării, prin ținuturi minunate, până la destinație, orașul  Oradia, Băile Felix.
    Primul popas l-am făcut în orașul Cluj Napoca. Am vizitat Grădina Botanică, care ne-a încântat privirea cu  peste 10.000 se pecii de plante. Gradina Botanica Alexandru Borza, din Cluj, este una din cele mai prestigioase din lume.
PIAȚA CENTRALĂ CLUJ NAPOCA
            Aflată în Piaţa Centrală a oraşului Cluj-Napoca, în axul central al bisericii parohiale Sfântul Mihail, statuia regelui Matia Corvinul, a devenit cu timpul unul din simbolurile oraşului.
   Grupul statuar este dominat de figura regelui, plasată pe un postament masiv, în centrul  compoziţiei, flancat de figurile secundare, grupate câte două.

STADIONUL CLUJ ARENA

Ansamblul, operă a artiștilor János Fadrusz și Lajos Pákey, fost dezvelit  în anul 1902, iar astăzi este clasificat ca monument istoric în Lista monumentelor istorice sub denumirea Statuia ecvestră a lui Matei Corvin.
Teatrul Naţional din Cluj este cea mai importantă instituţie teatrală din Transilvania si printre cele mai prestigioase din România. Spectacolul inaugural al Naţionalului clujean a avut loc la 1 Decembrie 1919.
TEATRUL NAȚIONAL CLUJ NAPOCA

Clădirea, construită în 1907 după proiectul arhitecților austrieci Helmer și Fellner, găzduiește totodată șiOpera Națională Română, cea mai veche instituție lirico-dramatică din România, Prima Operă Națională a țării. Teatrul Naţional din Cluj este organizatorul o dată la doi ani a Galei Teatrelor Naţionale, destinată în viitor şi teatrelor naţionale din Europa Centrală şi de Est.
După o zi de călotorit am ajuns la destinație Băile Felix. Oboseala drumului a meritat, am fost acazați la Hotel Monaco, un loc superb.
BĂILE FELIX
Baile Felix este situata in judetul Bihor, la 8 km de Oradea si este cea mai mare staţiune balneară cu regim permanent din România, situându-se pe locul doi, după litoralul Mării Negre, în privinţa numărului locurilor de cazare din România.
   A doua zi ne așteptau alte locuri nevăzut de noi. Locuri pe care le-am vizitat doar prin intermediul internetului și eram nerăbdători sa le vedem în realitate; Peștera Urșilor și Salina Turda.
Peştera Urşilor este o capodoperă a naturii, fiind unicat în România şi Europa.
Istoria mai indepartata spune ca aceasta pestera a fost locuita, pana in urma cu cca 17.000 ani de ursul de Caverna (Ursus spelaeus), specie disparuta de pe pamant. In pestera Ursilor au fost descoperite oase vechi de peste 100.000 de ani. In urma cercetarilor efectuate s-a stabilit ca

pestera a fost locuita doar de aceasta specie de urs. Cu cca 17.000 ani in urma, dupa un cutremur puternic, probabil, singura intrare in pestera s-a inchis iar ursii aflati in acel moment in interior au ramas captivi, acestia murind de foame.

Salina Turda este, cu certitudine, cea mai celebră destinaţie a turiştilor care vizitează localitatea Turda. Această mină datează din secolul al XVII-lea. Salina Turda constituie astăzi un adevărat muzeu de istorie a mineritului în sare. Starea excelentă de conservare a lucrărilor miniere şi a utilajelor utilizate la transportul sării, alături de grija cu care s-au efectuat lucrările de pregătire a salinei pentru a deveni obiectiv turistic, au făcut ca istoria şi legenda să se împletească armonios aici.
SALINA TURDA

Cea de-a treia zi se arăta la fel de interesantă  . Am vizitat Palatul culturii din  Tîrgul Mureș. Palatul Culturii, situat în centrul orașului Târgu Mureș, este una din cele mai reprezentative clădiri ale localității.

Opulență. Strălucire. Prețiozitate. Trei cuvinte care pot descrie, succint, o clădire spectaculoasă din Transilvania, "surioara" mult mai celebrului Castel Peleș. Ridicat în stil secesionist în doar doi ani (1911-1913), Palatul Culturii din Târgu Mureș impresionează prin bogăția detaliilor, vibrante culori și decorațiuni care te lasă fără suflare, uimit de la un capăt la altul, de la parter la etajul al treilea.

După prânz am ajuns în Grădina Zoologică, unde ne așteptau un număr foarte mare de animale.
 Punctul zoologic din Tirgu-Mures infiintat în anii '60 si prezinta un loc de atractie pentru populatia locala si pentru turisti. La infiintare gradina avea o suprafata de 600-700 m2, care în 1965 s-a marit la 20 hectare.
La deschiderea portilor au fost numai zece animale: 3 lupi, 2 ursi, 2 mistreti, 2 fazani si o caprioara. Acest numar a crescut mult pana in anul 2002 si astfel in prezent sunt in jur de 500 de animale apartinand la 120 de specii, atat de fauna locala, cat si exotica.
In momentul actual gradina este impartita in cinci sectoare, fiecare sector avand ingrijitori specializati, in numar de 31, care asigura munca de zi de zi.

Cu greu ne-am liniştit în autocar pentru că aveam  foarte multe păreri de împărtăşit. Apusul soarelui mângâia plăcut drumul spre dulcele  tărâm al Bucovinei. Eram acasă, frânți dar fericiți, de a fi avut parte de o experiență în care am învățat și acumulat cunoștințe pe care nu le vom uita niciodată.
Oricând am reface un traseu pe teritoriul minunat al patriei noastre, în care fiecare colțișor ascunde un peisaj de basm și o legendă.
  • Mulțumim Românie pentru minunățiile pe care le ai și le împărtășești cu toți cei care vor