Elev de gimnaziu pentru o zi
„ Educația este
ceea ce supraviețuiește după ce tot ce a fost învățat a fost uitat.” Burrhus Frederic Skinner
Cu toate realizarile obtinute pana in prezent, cu toate eforturile
si cu toata stradania depusa de marea majoritate a cadrelor didactice –
invatatori si profesori – de a apropia activitatea didactica a clasei a IV-a de
cea a clasei a V-a si reciproc , cu toate rezultatele bune dobandite, continua
sa ramana diferente, care determina existenta unui prag, de diferite
dimensiuni, intre cele doua trepte de invatamant.
|
lecția de muzică |
|
la ora de biologie |
Se pune atunci intrebarea
fireasca: ce-i de facut pentru a evita aceste diferente, astfel incat
randamentul scolar sa cunoasca o imbunatatire continua, care nu este decat
expresia cerintelor programei scolare si in acelasi timp progresul societatii
in care traim.
În vederea integrării cu succes a elevilor
de clasa a IV-a în clasa a V-a , se impune ca personalul didactic
din învăţământul primar şi din învăţământul gimnazial să conlucreze pentru asigurarea continuităţii procesului de instruire şi de
educare, cu efecte pozitive pentru adaptarea elevilor la activitatea şcolară
specifica gimnaziului şi pentru succesul acestora.
.
Se impun aşadar acţiuni de conlucrare a învăţătorilor cu profesorii diriginti pentru a realiz„sudura” celor două cicluri de învăţământ şi o autentică continuitate a procesului instructiv - educativ, dar şi activităţi comune ale elevilor, organizate în scopul familiarizării scolarilor din clasa a IV-a cu activitatea caracteristica ciclului gimnazial.
|
rezolvăm exerciții de matematică |
|
pătrundem în tainele literaturii |
|
rezolvăm probleme de matematică |
|
aflăm lucruri noi despre plante |
|
o oră de limba și literatura română la fel ca în gimnaziu |
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu