Elev de gimnaziu pentru o
zi
Exista motive
de neliniste, atat pentru copii cat si pentru parinti, in pragul dintre
invatamantul primar si cel gimnazial.
Cu toate realizarile
obtinute pana in prezent, cu toate eforturile si cu toata stradania depusa de
marea majoritate a cadrelor didactice – invatatori si profesori – de a apropia
activitatea didactica a clasei a IV-a de cea a clasei a V-a si reciproc , cu
toate rezultatele bune dobandite, continua sa ramana diferente, care determina
existenta unui prag, de diferite dimensiuni, intre cele doua trepte de
invatamant.
Se pune atunci
intrebarea fireasca: ce-i de facut pentru a evita aceste diferente, astfel
incat randamentul scolar sa cunoasca o imbunatatire continua, care nu este
decat expresia cerintelor programei scolare si in acelasi timp progresul
societatii in care traim.
În vederea integrării cu succes a elevilor de clasa a IV-a în clasa a V-a , se impune ca personalul didactic din învăţământul primar şi din învăţământul gimnazial să conlucreze pentru asigurarea continuităţii procesului de instruire şi de educare, cu efecte pozitive pentru adaptarea elevilor la activitatea şcolară specifica gimnaziului şi pentru succesul acestora.
Se impun
aşadar acţiuni de
conlucrare a învăţătorilor
cu profesorii diriginti pentru
a realiza „sudura” celor două
cicluri de învăţământ
şi o autentică
continuitate a procesului
instructiv - educativ, dar
şi activităţi comune
ale elevilor, organizate în scopul
familiarizării scolarilor din
clasa a IV-a cu activitatea caracteristica ciclului gimnazial.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu