luni, 12 noiembrie 2012

PRIMII PAȘI SPRE GIMNAZIU

Elev de gimnaziu pentru o zi


                 Exista motive de neliniste, atat pentru copii cat si pentru parinti, in pragul dintre invatamantul  primar si cel gimnazial.
          Cu toate realizarile obtinute pana in prezent, cu toate eforturile si cu toata stradania depusa de marea majoritate a cadrelor didactice – invatatori si profesori – de a apropia activitatea didactica a clasei a IV-a de cea a clasei a V-a si reciproc , cu toate rezultatele bune dobandite, continua sa ramana diferente, care determina existenta unui prag, de diferite dimensiuni, intre cele doua trepte de invatamant.
               
           Se pune atunci intrebarea fireasca: ce-i de facut pentru a evita aceste diferente, astfel incat randamentul scolar sa cunoasca o imbunatatire continua, care nu este decat expresia cerintelor programei scolare si in acelasi timp progresul societatii in care traim.

                 În  vederea  integrării  cu  succes  a  elevilor de clasa a IV-a  în  clasa  a V-a , se  impune  ca  personalul  didactic din  învăţământul  primar  şi  din  învăţământul  gimnazial    conlucreze  pentru  asigurarea  continuităţii  procesului  de  instruire  şi  de educare, cu  efecte  pozitive  pentru  adaptarea  elevilor  la  activitatea  şcolară specifica gimnaziului şi pentru  succesul  acestora.


        Se  impun  aşadar  acţiuni  de  conlucrare  a  învăţătorilor  cu  profesorii diriginti  pentru  a realiza „sudura”  celor  două  cicluri  de  învăţământ  şi  o  autentică  continuitate  a  procesului  instructiv - educativ, dar  şi   activităţi  comune  ale elevilor, organizate  în  scopul  familiarizării  scolarilor din clasa a IV-a  cu  activitatea caracteristica ciclului gimnazial.